Saturday, November 2, 2013

[Alhamdulilah]

Nexus selamat berada di K-ell petang semalam.

Thanks pada kawan2 yang sentiasa teman nexus walaupun 5 hari dok spital, tak rasa sunyi.

malam ke.. siang ke nexus rasa sama je.

tido beralaskan lengan, bawah meja, pakai jeans/tudung yang sama pun apa ada kisah. dah stranded kat hospital tanpa diduga. tiber teringat new york. pakai shirt 3 lapis. ala2 kat overseas sebab tak tahan tido atas simen. pergh! masuk hari ke 5 nexus gigil. kul 3 pagi terus lompat tumpang kerusi tido mama. kakakaka.. pengalaman mematangkan nexus.

syukur sangat! itu ler salah satu doa masa orang tengah sibuk nak wuquf kat Arafah, nexus mintak kengkawan doakan. makbul. berkat siut!






grandma nexus berada diicu selama 3 hari. koma 2 hari setengah. selebihnya diward biasa. family kacau bilau.

tapi alhamdulilah. lepas ditransfer ke general hospital dengan sedikit kesulitan, grandma dah pulih. kami terpaksa hantar ke general hospital bukan kerana tak mampu nak bayar specialist tu tapi keadaan yang nexus sendiri tak pasti. issue datang dari pihak doctor dan juga nurse yang under-staff sempena deepavali.

walaupun boleh balik rumah tapi kat rumah pun short hand. takde maid. dan takde adik beradik mama yang nak jaga. nexus?! harus juga balik kl atas urusan kerja.

kesian liq. seminggu juga kena tinggal. nasib dia tabah. kuikui.. asyik la nexus tinggalkan dia. dah tinggal, tinggal lagi. tapi syukur juga ada partner yang memahami.

nexus jaga bukan sebab nak uncle aunty bayar nexus atau puji tapi memang dah niat nexus jaga 2 orang tua ni.

seboleh2nya, harta grandma tak hilang, mama tak sakit dan takde gaduh antara adik beradik mama. cukup lah.

semoga saya nexus_fms mampu membahagiakan kawan2 dan partner saya seperti mana saya membahagiakan keluarga dan sanak saudara saya. amin!






2/11/2013 saya rindu mekah. terima kasih hadifli sebab selalu share berita ur parents. like my own parents too! XD


ku berdoa satu hari nanti akan dapat buat haji! aminnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn!!!!


No comments: