Sunday, December 8, 2013

[Sabtu]

korang sihat?

apa plan?

yang plan nak bercuti lama tu especially lalique, selamat bercuti!


oh ye?! semalam nexus ke service center. lama jugak la.. tapi rasa macam tak lama sebab leka. leka surf pakai unibiz lem*** mcm siput kat service center tu.

nexus surfkan barang liq sebenarnya.. haha! sebab ada benda yang liq berkenan. jenuh cari tak dapat harga yang gila murah!!! amat berpatutan murahnya.

nak pakai internet sendiri sayang. sebab nak simpan kuota sampai 27hb. kuikuikui..

maka jadinya surf sambil bersabar.

tapi la ni dah dapat belikan barang liq yang super duper murah dan konfirm berkualiti dari UnitedKingdom, nexus rasa legaaaa.. like it! :P dan of kos accumulate point sekali!

elok2 petang hari jalan2 kat jalan esfahan dan jalan TAR. eh! betul ke nama tu?! wakaka.. layan kan liq mencari baju.. bersesak-sesak dihujung minggu, tak sedar lama juga kami berjalan. kuikuikui..

macam ni rupanya rasa hujung minggu ngan liq. kahkah.. selalu nexus habiskan masa kat rumah je layan movie.

sudahnya tak beli disitu.. kitorang ke sogo je. dan nexus pun sempat la beli baju keje ngan harga runtuh. haha!  liq geleng kepala..

dalam pada bejalan ngabiskan masa santai bersama, nexus terfikir.. napa orang2 senget mcm kita ada yang clash setelah hidup bersama lebih dari 7 tahun ye?

tak sayang ke relationship korang? hurmm.. apa yang korang cari sebenarnya?

hurmm.. entah lah. nexus tak de jawapan. biar lah apa sekalipun jawapan korang, yang penting jaga sebaik2nya sama ada hubungan tu baru atau hubungan tu dah masuk 10 tahun.

next week nexus nak renew passport pulak dan balik kampung. adess! kena renew sorang2. liq takde. sosad. nasib baik immi sebelah rumah je. haha! alhamdulilah. mudah-mudahan tak perlu bersesak-sesak dan smooth je.

sekian. 


i'm labeling myself minggu ni : "hantu barang murah"

7 comments:

Pencari Hati said...

salesss ujung tahun!!! lai lai lai.
hehehe. dah lama rasanya tak ke sogo. dolu2 waktu mudaa selalu pi melepak sana.

Act kan nexus i rasa kebelakangan ni ramai hubungan menjangkau ke 5 tahun selalunya akan putus di tengah jalan. Maybe masing-masing dah berada di satu hubungan yang selamat sehingga tiada lagi keceriaan dalam hubungan tu. Mungkin perasaan lebih ke arah tanggungjawab je. One more thing ade yang dah ke stret maybe hati dah nak berubah kot.

nexus_fms said...

padahal hampir hari2 lunch sogo. tak jugak muntah tgk sogo.

tripple like it! kuikuikui..

ye ke yu rasa mcm tu?

ai tak lei rasa apa2.

tak nafi juga pendapat yu tu.

aiols tak nk komen pepanjang. masing2 dah besar. pandai fikir. kalau rasa cari partner baru lebih baik, it's up to them.

i am totally natural.

buat diri sendiri : saya cukup ada segalanya. liq pun cukup baik. (sempurna tu tidak la tapi cukup melengkapi diri saya yang serba kekurangan.)

maaf and tqvm! :)

Pencari Hati said...

hehehehe tuelahhh lebih baik cari partner lain. kan kan. Mungkin dia rasa partner yang sedia ade tak mengikut cita rasa dia kot.

tue satu hal. Penah dgr sebulan kapel, sebulan break, sebulan ade org lain lagi dasyat woo. pelik sungguh budak2 skang

nexus_fms said...

wah! tak pernah. dan tak nak dengar mcm tu. sedih.

hidup bukan mcm salin baju. tapi kalau dah rasa mcm tu, better jangan ada partner langsung. one night stand sudey.

kuikuikui..

Pencari Hati said...

hahahaha one night stand...fuhhhh

kannn itu terbaikk

dr duk salin baju

MH08 said...

Pasa saya la kan Nexus, setiap pasangan ada reason tok berpisah. Bila tiada cara yang dapat selamatkan sesebuah relationship, jalan terakhir ialah berpisah dengan cara baik.

My former partner of 5++ years relationship ended as she wants to get married and have kids. So I let her go and glad that she voiced it out to me dan bukan diam2 tinggai tanpa sebab.

In fact, we are still friend up till now. It hurts badly memula but I guess, at some point in life, kita lebih tenang bila terima dengan hati terbuka.

;)

nexus_fms said...

hurmm.. memang betul.

setiap couple yang berpisah tu ada reason/cerita dia yang tersendiri.

cuma nexus tak tahu apa la yang buat deyol nekad clash.

kalau sebab kawin takpe juga. mcm mana kalau sebab orang ke 3?

aiols tak nak pandai2 teka. haha! tak masuk buku peperiksaan pun. larikkk!!!! XD