kaedahnya..
tapi dalam konteks lain... tanpa penjual yang macam2 ragam, macam mana nak ada barang yang murah dan service yang mantap?! (korang nak brand yang bagus, service sampai depan pintu, tapi bayo mahal bising)
hmmmm...
harini kerja nexus senang je.. jd customer.. senyum.. dan angguk.. tak susah jawab soalan executive tu.
mungkin dia lupa harini hari Jumaat kot. masam mencuka macam buah mempelam hijau. x pe lah.. nexus faham. sebelum nexus, ada sorang customer lelaki yang dia entertain sangat menjengkel kan. (nak tinggalkan kaunter sedangkan urusan belum selesai.)
kelmarin customer nexus pula buat hal.. dah la last minute deal. tunggu 5 jam end up suruh nexus post. dah tu hangin barang tak sempat sampai semalam. (yer ler.. suruh post 6 petang. budak skolah pun tau posmen hantar ke-esok-kan-nye..)
harini nexus muhasabah diri.
dulu2 aku pun macam tu jugak. *terdetik dalam ati*
so lepas dah lalui perkara yang sama, nexus simpulkan life kita kena ada balance. solat pada waktunya, makan pada waktunya. benda ni yang selalu buat nexus meradang/naik angin (senang cakap sengaja tinggal sembahyang dan delay makan). sebab bila takde energy, sifat marah tu mudah muncul. kalau tak solat, badan jadi lesu. so ada la tu berkait rapat antara satu sama lain.
ada tambahan : kalau buat dhuha, sure dan confirm masa tu akan jadi lapang. sentiasa cukup dan terletak semuanya pada tempat dan keadaan yang kita inginkan.
sekian.. selamat berhujung minggu uolssss!!
p/s : harini nexus tanya lagi susu untuk grandma. masih tak dapat murah. masih tak boleh terima kenyataan susu rm 82.50, skarang kat kl rm 95. hurmm..
nilai r*m ni dah jadi macam ape je. saya sebagai customer nak barang murah, tapi hakikatnya barang semua dah naik. nilai r*m je tak naik. makin useless je rm 1 skarang. aduiii..
No comments:
Post a Comment